fbpx ;
 

Pacientų registravimo ir eilių valdymo tvarka

  1. BENDROJI DALIS

1.1. Ši Pacientų registravimo ir eilių valdymo tvarka (toliau –tvarka) taikoma visai SG KLINIKA įmonių grupei, kurią sudaro UAB SG konsultacinė klinika, UAB Sveikatos ir grožio klinika, UAB Žemaitijos diagnostikos centras ir VŠĮ Inovatyvių medicinos paslaugų centras (toliau – Klinika).

1.2. Ši tvarka nustato Klinikos teikiamų paslaugų prieinamumą, pacientų registravimą ir eilių valdymą, stebėseną ir pacientų informavimo organizavimą. Ši tvarka taikoma visiems į kliniką besikreipiantiems asmenims – tiek apdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu, turintiems arba neturintiems siuntimą, tiek nedraustiems pacientams.

1.3. Šios Taisyklės sudarytos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. spalio 28 d. įsakymas 1K-287 „Dėl Asmenų registravimo į asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eiles ir šių eilių stebėsenos tvarkos aprašo ir Asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eilių stebėsenos ataskaitų formų patvirtinimo“, kitais Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos įsakymais, medicinos bei etikos normomis bei klinikos vidaus tvarkomis.

1.4. Šios Tvarkos privalo laikytis visi Klinikos darbuotojai, pacientai ir jų atstovai.

1.5. Šios taisyklės taikomas visais atvejais, kai pacientas arba paciento atstovas, norėdamas užsiregistruoti sveikatos priežiūros paslaugoms, kreipiasi į Kliniką.

 

2. SĄVOKOS

2.1. Šioje Tvarkoje vartojamos sąvokos turės žemiau šiame punkte nurodytas reikšmes.

2.2. Klientas – tai asmuo, jo atstovas arba kitas Klinikos Klientas, besinaudojantis teikiamomis paslaugomis, nepaisant to, ar yra sveikas, ar ligonis.

2.3. Kliento atstovas – kliento atstovas pagal įstatymą (tėvai, įtėviai, globėjai ar rūpintojai) arba atstovas pagal pavedimą. Atstovą pagal pavedimą pasirenka Klientas. Atstovo pagal pavedimą įgaliojimų įforminimas turi būti atliktas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

2.4. Išankstinės pacientų registracijos informacinė sistema (toliau – IPR informacinė sistema) – valstybės informacinė sistema, kurioje registruojami pacientai paslaugoms gauti. IPR informacinė sistema yra suintegruota su Įstaigoje naudojama pacientų informacine sistema POLIS;

2.5. MPT tvarka, t.y. Mokamų paslaugų teikimo tvarka – reglamentuoja SG KLINIKA mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo pagrindus ir sąlygas, kainų nustatymo tvarką ir apmokėjimo tvarką.

2.6. Privalomojo sveikatos draudimo fondas (PSDF) – sveikatos draudimo fondas, disponuojantis valstybės biudžeto lėšomis, skirtomis asmenų privalomajam sveikatos draudimui ir asmenų sveikatos priežiūros paslaugoms apmokėti.

2.7. Siuntimas – nustatytos formos gydytojo kreipimasis, naudojantis e.sveikata.lt sistema, į kitą specialistą, siekiant pasikonsultuoti dėl Kliento sveikatos būklės, diagnozės nustatymo ar patikslinimo, gydymo taktikos (pradėti, pratęsti, pakeisti ar nutraukti pradėtą gydymą) ar darbingumo, pateikiant informaciją apie Klientui iki siuntimo nustatytą diagnozę, atliktus tyrimus ir konsultavusių gydytojų specialistų išvadas, taikytą gydymą.

2.8. Eilė – sudaroma Pacientų eilė pageidaujančių gauti Klinikoje teikiamas paslaugas.

2.9. Kitos Tvarkoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos kituose Klinikos Vidaus tvarkos taisyklėse ar dokumentuose, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymuose ir Sveikatos apsaugos ministerijos įsakymuose.

 

3. KLINIKOS PASLAUGŲ TEIKIMO GRAFIKAI

 

3.1. Klientams paslaugos teigiamos SG KLINIKA padaliniuose:

3.1.1. KLAIPĖDOJE, adresu Daukanto g. 22.

3.1.2. PLUNGĖJE, adresu Telšių g. 13.

3.1.3. MAŽEIKIUOSE, adresu Naftininkų g. 9.

3.1.4. PALANGOJE, adresu Vytauto g. 27.

3.2. SG KLINIKA Klinikos padalinių informaciniuose stenduose, internetinėje svetainėje bei IPR informacinėje sistemoje iki einamojo mėnesio 25 dienos skelbia kito mėnesio paslaugų teikimo grafikus.

3.3. Jeigu Įstaigos sveikatos priežiūros specialisto darbo grafikas pastovus, nuolat skelbiamas ne mažiau kaip trijų mėnesių jo paslaugų teikimo grafikas.

3.4. Jeigu Įstaigos sveikatos priežiūros specialisto darbo grafikas nepastovus, nuolat skelbiamas ne mažiau kaip vieno mėnesio jo paslaugų teikimo grafikas.

3.5. Jei gydytojo specialisto paslaugoms gauti laukimo eilės registracijos žurnale laukiančiųjų yra daugiau, nei gydytojas specialistas paskiria konsultacijų, specialisto konsultacijų laikai užpildomi iškart ir jo grafikas Klinikos padalinių informaciniuose stenduose, internetinėje svetainėje ir IPR informacinėje sistemoje nebeskelbiamas.

 

4. KREIPIMOSI Į SG KLINIKA TVARKA

4.1. Klientai į Kliniką kreipiasi savo laisvu apsisprendimu dėl Klinikoje teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų gavimo.

4.2. Jeigu Klientas kreipiasi ne pagal profilį, jam paaiškinama, kur kreiptis dėl sveikatos problemų sprendimo.

4.3. Norėdami gauti informaciją apie Klinikoje teikiamas Paslaugas, jų teikimo tvarką, kainas ir galimybes jomis pasinaudoti, galite apsilankyti interneto svetainėje www.sgklinika.lt arba žodžiu ar raštu kreiptis į SG KLINIKA.

 

4.4. Jei pageidaujate gauti Paslaugas, Klientai turi iš anksto užsiregistruoti:

4.4.1. Telefonu:

Klaipėdoje           +370 615 45644

Plungėje              +370 615 34806

Mažeikiuose        +370 698 52219

Palangoje            +370 683 61113

4.4.2. Internetu: https://ipr.esveikata.lt/ arba sgklinika.lt.

4.4.3. Atvykus į SG KLINIKA padalinius.

 

4.5. Skambučių valdymas

4.5.1. Siekiant pagerinti pacientų skambučių į registratūrą valdymą, mobiliajame ryšyje integruota skambučių valdymo linija.

4.5.2. Klientui paskambinus bendriniu registratūros telefono numeriu reikia pasirinkti dėl kokios paslaugos Klientas kreipiasi į įstaigą.

4.5.3. Įjungtas mobilusis telefonas pats registruoja praleistus skambučius ir pagal juos klinikos darbuotojai susisiekia su skambinusiuoju.

 

4.6. Registracijos metu Klientui pateikiama informacija apie Klinikoje dirbančius specialistus, jų darbo laiką, teikiamas Paslaugas, jų teikimo tvarką, kainas (taikomas pagal klinikos Mokamų paslaugų teikimo (MPT) tvarką) ir galimybes jomis pasinaudoti, taip pat nurodomas galimas apsilankymo laikas.

4.7. Klientui pageidaujant gauti Paslaugas siūlomu laiku, prašysime nurodyti savo vardą, pavardę, asmens kodą arba gimimo datą ir kontaktinį telefono numerį.

 

4.8. Jei turėsime Jūsų sutikimą, apie apsilankymo datą ir laiką Jums bus priminta SMS žinute dieną prieš apsilankymą.

4.9. Klientas kaip įmanoma anksčiau, bet ne mažiau nei likus 24 val. iki numatomo Paslaugų gavimo laiko pradžios, turi informuoti Kliniką apie tai, jei nebegali atvykti registracijos metu patvirtintu laiku. Tokiu atveju, esant galimybei, pasiūlysime Klientui kitą Paslaugų suteikimo datą ir laiką.

4. 10. Klientui laiku neinformavus apie neatvykimą bent 2 (du) kartus iš eilės, SG KLINIKA turi teisę Klientui stabdyti Paslaugų teikimą.

 

5. PACIENTŲ REGISTRAVIMO PASLAUGOMS GAUTI TVARKA

5.1. Pacientai, kurie kreipiasi į Kliniką paslaugai gauti telefonu arba atvykę į padalinį registruojami jų kreipimosi metu, pasiūlant anksčiausiai galimą paslaugos suteikimo laiką.

5.2. Pacientui atsisakius gauti paslaugą anksčiausią jos suteikimo laikui, pacientas užregistruojamas jo pasirinkta vėlesne data.

5.3. Pacientai registruojami Klinikos Informacinėje pacientų registravimo sistemoje.

5.4. Registracijos sistemoje (arba žurnale) turi būti užrašyta paciento: vardas, pavardė, gimimo metai, registracijos data, konsultacijos data ir laikas, telefono numeris.

5.5. Jei pacientui negalima pasiūlyti laisvo paslaugos laiko, dėl dar nesudaryto sveikatos priežiūros specialisto darbo grafiko, tokiam pacientui nurodoma konkreti data, kada bus skelbiamas gydytojų grafikas ir pradedama registracija sekančiam mėnesiui ir/arba jis registruojamas paslaugos laukimo eilėje (plačiau 6 punktas).

5.6. Atsiradus priežasčių dėl kurių gydytojas paciento negalės priimti užregistruotą vizitui dieną, pacientas informuojamas telefonu ir perregistruojamas artimiausiam laisvam laiku.

5.7. Atsiradus laisvam ankstesniam vizito pas gydytoją laikui, pacientas informuojamas telefonu.

5.8. Pacientų registracija internetu (https://ipr.esveikata.lt/ arba sgklinika.lt) suteikia galimybę pacientams patiems pasirinkti jiems tinkamą vizito pas specialistą laiką.

5.9. Pacientas apsilankyti pakartotinai dėl tos pačios priežasties ir pacientas, sergantis lėtine liga, nurodyta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtinto Ilgalaikio pacientų stebėjimo tvarkos aprašo prieduose, ilgalaikio sveikatos būklės stebėjimo atvejais dėl antro ir tolesnio apsilankymo registruojamas Klinikos registratūrose iš karto po asmens sveikatos priežiūros specialisto paslaugų suteikimo arba pacientas į Įstaigą dėl registracijos kreipiasi Aprašo 4 punkte nurodytais būdais.

 

6. PACIENTŲ REGISTRAVIMO PASLAUGOS LAUKIMO EILĖJE TVARKA

6.1. Siekiant reguliuoti pacientų srautus, išvengti eilių bei pagerinti paslaugų registravimo procesą, Klinikoje gydytojams specialistams, kurių paslaugų laukimo eilė ilgesnė nei 30 kalendorinių dienų vykdoma išankstinė registracija – pacientai registruojami Paslaugos laukimo eilėje. Klinikoje gydytojams specialistams, kurių paslaugų laukimo eilė iki 30 kalendorinių dienų – pacientams nurodoma, kada skelbiamas specialistų paslaugų teikimo grafikas ir rekomenduojama dėl registracijos pas specialistą kreiptis nurodytą dieną.

6.2. Jei pacientui negalima pasiūlyti konkretaus paslaugos laiko, ir gydytojų paslaugų laukimo eilė ilgesnė nei 30 k.d., jis registruojamas paslaugos laukimo eilėje nenurodant paslaugos teikimo datos ir laiko (toliau – laukiančiųjų sąrašas).

6.3. Laukiančiųjų sąrašas registruojamas atskirame, kiekvienam gydytojui specialistui skirtame popieriniame žurnale. Žurnale nurodoma paciento kreipimosi į Kliniką data, paciento registracijos eilės numeris, paciento vardas ir pavardė, gimimo metai, ir kontaktinis telefonas.

6.4. Gydytojui specialistui pateikus konsultacijų laikus, per vieną darbo dieną nuo paslaugos, į kurios laukiančiųjų sąrašą užsiregistravo pacientas, teikimo grafiko paskelbimo – užsiregistravusiam į laukiančiųjų sąrašą pacientui bus automatiškai paskirta paslaugos gavimo data ir laikas pagal paciento kreipimosi laukiančiųjų sąrašo eilę. Ne vėliau kaip per vieną darbo dieną ryšių ir (ar) informacinių technologijų priemonėmis pacientui bus pranešta apie numatytą paslaugos gavimo datą ir laiką.

6.5. Pacientui atsisakius konsultacijos, toliau registruojamas sekantis laukimo sąraše esantis pacientas.

 

7. PACIENTŲ LAUKIMO EILIŲ STEBĖSENA

7.1. Klinikoje vykdoma nuolatinė pacientų eilių stebėsena. Informacija apie susidariusias eiles, eilių mažinimo priemonių rezultatus bei iškilusias problemas nuolat analizuojama Klinikos administracijos susirinkimuose.

7.2. Paslaugų, kurioms taikoma laukimo eilių stebėsena, laukimo trukmė fiksuojama ir pateikiama vadovaujantis Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 1K-287 „Dėl asmenų registravimo į asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eiles ir šių eilių stebėsenos tvarkos aprašo ir asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eilių stebėsenos ataskaitų formų patvirtinimo“.

7.3. Klinika kiekvieno mėnesio 10-ą dieną (jei ši diena ne darbo – kitą darbo dieną) fiksuoja paslaugų, kurioms taikoma stebėsena, laukimo eiles. Įstaigoje užfiksuoti duomenys per 5 darbo dienas elektroniniu būdu (tvirtinamu elektroniniu vadovo parašu) pateikiami teritorinei ligonių kasai.

7.4. Laukimo eilės trukmė skaičiuojama kalendorinėmis dienomis. Nustatant laukimo eilės trukmę, paciento kreipimosi į kliniką diena ir paslaugos suteikimo diena skaičiuojamos kaip viena diena. Jei paciento kreipimosi diena sutampa su paslaugos suteikimo diena, laukimo eilės trukmė nurodoma „0“.

 

8. SITUACIJOS KONTROLĖ

8.1. Klinikos padalinio vyr. administratorius privalo nuolat sekti pacientų srautus, registracijos mąstus, kas mėnesį analizuoti pacientų laukimo eilių būklę, atkreipti dėmesį ne tik į pacientų laukimo eilių trukmę, bet ir į specialistų darbo krūvius.

8.2. Laukimo eilės pas gydytojus kartą per mėnesį aptariamos darbiniuose susirinkimuose, esant poreikiui ir galimybėms, numatomi veiksmai laukimo eilėms trumpinti.

8.3. Klinika įstatymų nustatyta tvarka teikia laukimo eilių stebėsenos ataskaitas Klaipėdos teritorinei ligonių kasai.

 

9. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

9.1. Už Aprašo nuostatų laikymosi priežiūrą, sveikatos priežiūros specialistų darbo organizavimą vadovaujantis Aprašo nuostatomis atsakingas Padalinio vadovas (ir arba padalinio vyr. administratorius).

9.2. Pacientų asmens duomenų apsauga užtikrinama ir reglamentuoja Įstaigos direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka.

9.3. Už šio Aprašo pažeidimus Įstaigos darbuotojai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

9.4. Aprašas gali būti keičiamas keičiantis teisės aktams ar įmonės registracijos ir eilių sudarymo praktikai.